.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهمترین عوامل مرگ و میر ایرانیان

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: پوکي استخوان، بعد از بيماريهاي قلبي- عروقي، سرطان، بيماريهاي روحي رواني و حوادث مهمترين عامل مرگ و مير در کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر کوشا همزمان با روز جهاني پوکي استخوان در جمع رابطين بهداشتي شهرستان تبريز با بيان که پوکي استخوان از جمله بيماري‌هاي رايج در قشر زنان است، گفت: مهمترين عارضه اين بيماري شکستگي استخوانهاي بدن است.

دکتر کوشا با بيان اينکه راهکارهاي عملي براي کاهش ابتلا به پوکي استخوان در استان وجود دارد، اظهارکرد: متاسفانه به نحو شايسته‌اي از اين راهکارها استفاده نمي‌شود. در واقع راهکارهاي عملي براي کاهش ابتلا به پوکي استخوان در استان مغفول مانده است.

وي، ورزش، استفاده از موادغذايي سرشار از کلسيم مانند لبنيات و استفاده از نور آفتاب را بهترين راهکارهاي عملي براي کاهش آمار ابتلا به پوکي استخوان برشمرد و يادآور شد: استفاده مناسب از اين راهکارها با استفاده از پتانسيل مشاوران بهداشت در محلات مي‌تواند نتيجه مطلوبي در کاهش اين آمار داشته باشد.

دکتر کوشا دريافت روزانه1000 تا1200 ميلي‌گرم کلسيم براي بزرگسالان را از لزومات غذايي اين سنين عنوان کرد و افزود: مصرف کم شير به عنوان يکي از موادغذايي غني از کلسيم از علل دريافت ناکافي کلسيم است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با بيان اينکه ويتامين "D" با کمک به جذب کلسيم در استخوانها، براي استحكام استخوانها ضروري است، گفت: کمبود طولاني مدت ويتامين"D" منجر به کاهش جذب کلسيم شده و خطر پوکي استخوان را افزايش مي‌دهد.

او با بيان اينکه فعاليت بدني و ورزش باعث استحكام استخوان‌ها در هر سنيني مي‌شود، گفت: عدم تحرك و استراحت زياد باعث تحليل استخوان‌ها و پوكي آن مي‌شود و دردهاي استخواني را بيشتر مي‌كند.

او ادامه داد: فعاليت بدني روزانه با افزايش جذب کلسيم به سلامت بدن انسان به ويژه استخوان‌ها کمک زيادي مي‌کند.

دکتر کوشا بهترين، مفيدترين و بي‌خرج‌ترين ورزش براي انسان‌هاي بالغ و به ويژه افراد مسن را پياده‌روي عنوان کرد و افزود: ورزش در سنين بلوغ و حتي در سنين بالا نقش زيادي در رسوب کلسيم در استخوانها دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.